mandag 23. november 2009

Hjerte av sukker

I kassa, om kvelden, ved siden av meg
ligger du varm og morsom, hei på deg!
Du forteller meg historier, skriver nynorske dikt
jeg smiler og vet: Hos deg er jeg likt.
Når jeg syns noe er morsomt, og de andre sier nei
vet jeg allikevel at du tenker det samme som jeg
Alle som kjenner deg er heldige - jeg er nesten frelst,
for utstrålingen din sjarmerer hvem som helst!
Når du går forbi løper mannetenner i vann
og mitt vennehjerte, det er for lengst satt i brann
Dine øyne og ditt smil er til å bli vill a'
Du er min Tilla


(dersom du finner spor av lesbiske undertoner, vennligst kontakt GSS)

2 kommentarer:

Loppan K sa...

dette er det mest overveldende og fantastiske diktet/komplimentet jeg noensinne har mottatt! jeg tror jeg aldri kan nå opp til ditt poetiske nivå selv om jeg ligger i sengen og (pr)øver.

Xn3x sa...

Å, så pene glassmaneter!